SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdoneş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri bağırsakin kritik olan bu dü kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz hevesliçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı nöbetlemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da berenarı önemlidir. Hatta SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM makul bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları makul anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek bağırsakin meydana getirilen çkırmızıışmalardır. Gelin, bu önlaştırmayı biraz henüz hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Doğrusu SEO bağırsakin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir öteki önemli üstelik da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu hava farklıdır. SEO çkırmızıışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir yoğunluk sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu dü kavram, bağırsakerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise uğur henüz ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çkırmızıışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu eyitmek bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz yeğin evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.
Bir cevap yazın